לוח אירועים

מאמרים

מכונית יפאנית קלאסית ב-1.4 מיליון $. יש דבר כזה?! / יהודה אליאס

בביקורי האחרון בלוס אנגלס הגעתי לשדה ב-06:00 בבוקר ויצאתי לעיר לקנות מזרקים למאדיים של 190SL שלי. הגעתי בשעה 08:00  ונדהמתי לראות שבבניין צמוד אליהם יש מוזיאון של טויוטה. בשביל כל אספן זה כמו למצוא זהב! וזה מה שגיליתי שם...  המשך...

לא רק למיליונרים ופריקים - האספנים מספרים / רון פז

 eBay, יבוא אישי ויותר מדי מאזדות אפרוריות שינו את ענף מכוניות האספנות, ושוק המכוניות העתיקות בישראל פורח. מה עומד מאחורי החלום, מהן העלויות של השיגעון, איך נראים החיים עם בת 50 - ואיך עושים את זה נכון? המשך...

מרקורי, פרידה משליח האלים / קובי מילוא

חבר ציניקן (עוד יותר ממני), טוען שכדי שאדם ישמע על עצמו מילה טובה, עליו להיות נוכח בהלוויה שלו עצמו... מסתבר שהעיקרון הזה עובד גם בעולם הרכב, משום שרק אחרי מותו הסופי של מרקורי, אנחנו מוצאים הזדמנות לחקור, לספר ולהיפרד מהמותג האמריקאי המפואר והוותיק הזה. המשך...

מי היה מאמין, ה-404 היא קלאסיקה / רון פז

הרכבים העממיים של שנות ה-70 עושים קאם-בק: דווקא אלו חסרי הברק והיוקרה, שאיש לא חשב שיבוא יום ויהיו כלים נחשקים, צופרים כעת ואומרים: שעתינו הגיעה. המשך...

שני קטנועים ומקרר / קובי מילוא

חידה – מה המשותף ליצרן מכוניות איטלקיות אקזוטיות, יצרן מכוניות ספורט-פאר גרמני מבוואריה, ומקררים? התשובה נמצאת בכותרת של הכתבה, אבל דורשת הסבר קצר. המשך...

100 שנה לשברולט / קובי מילוא

אחד השירים המזוהים ביותר עם התרבות האמריקאית, הוא שירו של דון מקלין American Pie, שיר שמבטא את המעבר של אמריקה משנות החמישים הנוצצות של אחרי-מלחמת העולם השניה לשנות השישים הסוערות, עם וייטנאם וילדי הפרחים. השיר הפך להמנון של דור שלם ולנו, חובבי הרכב, יש שורה מיוחדת בשיר – Drove my Chevy to the Levee but the levee was dry. אמריקה נסעה בשנות החמישים בשבי, כינוי החיבה המקוצר לשברולט, וכך הפכה גם השבי לסמל של תרבות ושל אומה. בימים אלה חוגגת שברולט 100 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת לספר קצת היסטוריה. המשך...

לוטוס, הפרח? לא האוטו... / קובי מילוא

"פרח הלוטוס הוא סמל סיני חשוב לטבע: הוא נפתח ביום ונסגר בלילה, שורשיו במים אך פרחיו אל השמיים. הוא משמש גם למזון וגם לנוי. כל אלו, ניגודים משלימים של היין והיאנג, הובילו את פרח הלוטוס לדרגת חשיבות גבוהה". לא ברור אם קולין צ'אפמן, מייסדה של חברת לוטוס, קרא את ההגדרה הזו, אבל אין ספק שהוא הצליח לייסד חברת מכוניות שגילמה במוצריה את הניגודים המשלימים של פרח הלוטוס ויופיו. המשך...

מסרשמיט: מטוס על הכביש / קובי מילוא

האסוציאציה הראשונה שעולה כאשר מזכירים את השם מסרשמיט היא כנראה מהקרב על בריטניה במלחמת העולם השניה, אנחנו מייד מדמיינים מטוסי ספיטפייר בריטים נלחמים בקרבות אוויר הירואים עם מסרשמיט 109Bf, פאר התעשיה האוירונאוטית הגרמנית. אלא שלחברה המהוללת למטוסים היתה גם אפיזודה מעניינת בתחום הרכב. המשך...

Simca וששון / קובי מילוא

ב"אולם הזיכרון" של תעשיית הרכב ידועים מותגים רבים שהיו ואינם. רובם הגדול נולדו בתחילת המאה העשרים, ועברו להם מן העולם לאחר שנים מועטות. נדיר יותר למצוא מותג שנולד מאוחר יחסית, זכה להצלחה משמעותית כיצרן רכב ביצור המוני, ונמוג לו מן העולם כלעומת שבא. יצרן אחד כזה זכה לנוכחות נכבדה גם בארצנו הקטנטונת, ולכן ראוי להקדיש לו כתבה נרגשת. בשנות הששים והשבעים של המאה הקודמת, היו מכוניות מתוצרת SIMCA מחזה נפוץ בארץ, אז בואו נראה מאיפה הן נולדו, וגם למה ומתי נעלמו. המשך...

Triumph TR - סיפורה של שושלת / קובי מילוא

חבר ותיק שלי טוען שגם מי שיש לו את המונה-ליזה בבית, מן-הראוי שיתעניין באומנות. האימרה החכמה הזו מסבירה מדוע פריק MG כמוני מביע עניין גם בסידרת ה- TR המהוללת של טריומף. אז במסגרת הכלל של "הכר את האויב", אנסה לפרוס בעיני הקוראים הנלהבים מעט מההיסטוריה של טריומף בכלל, ושל הסידרה הנ"ל בפרט. המשך...

בועות על  גלגלים / קובי מילוא

אח, שנות החמישים – איזו תקופה מסעירה... העולם מתאושש מזוועות מלחמת העולם השניה, המלחמה הקרה תופסת תאוצה, התעופה נכנסת לעידן הסילון, ובעולם הרכב מתעוררות שתי גישות שונות חלוטין. המשך...

MG אז והיום / קובי מילוא

אחת השאלות הראשונות שנשאל כל בעל MG קלאסית (אחרי ה"מוכר?") היא "מה ראשי התיבות האלו?" ומאיפה בכלל היצרן הזה... בשנה האחרונה נחסכו לנו חלק מהתשובות, משום שלפתע, אחרי 2000 שנות גלות, התמלאו העיתונים בפרסומות ל-MG, גם אם היא לא ממש מתוצרת הממלכה המאוחדת... המשך...

דיימלר SP250 - החץ המוזר / קובי מילוא

המותג דיימלר (Daimler) הוא אחד מאותם שמות מיתולוגיים בהיסטוריה של הרכב – האדון גוטליב דיימלר מגרמניה היה אחד ממפתחי הרכב הממונע, ויחד עם עוד אדון גרמני ידוע, מר בנץ, נתן את שמו לאחת מחברות הרכב הידועות בעולם – דיימלר-בנץ, לימים דיימלר- קרייזלר, יצרנית המרצדס המהוללת. המשך...

האוטו של אולדס / קובי מילוא

אי-שם בשנת 1897, הקים יזם וחלוץ תעשיה אמריקאי חברה לייצור מכוניות. לברנש קראו Ransom Eli Olds, ולמכונית הוא פשוט קרא Oldsmobile, ובתרגום לעברית – האוטו של אולדס... ואחרי שהסברנו לפחות חלק מהכותרת, נצלול קצת להיסטוריה של המותג המפואר הזה, שביום סגירתו בשנת 2004 היה אחד משלושת מותגי הרכב העתיקים בעולם. המשך...

פורד מודל T / קובי מילוא

קצת קשה לכתוב מאמרים מלומדים על אגדות, אלו שייכות לספרי ההיסטוריה ולספרי הילדים, ולא למגזינים מכובדים של מועדוני רכב. אלא, שיש מכוניות שהפכו לחלק מהמיתולוגיה המוטורית של עולמנו הקטן, וממש שינו את התרבות העולמית, לא פחות. על אחת כזו נרצה לספר, וכרגיל תהיה כאן גם מהתלה צינית של ההיסטוריה – המכונית שהשפיעה יותר מכל אחת אחרת על חיינו היא דווקא כזו שהיתה שונה, מוזרה, ולא הורישה לנכדותיה שום "גנים" טכניים – אבל היא לימדה את העולם שרכב הוא לא צעצוע של עשירים, שמכונית היא חופש, אבל גם זיהום ותאונות. המכונית המיוחדת הזו היא כמובן מודל T של פורד, ועליה ננסה לספר. המשך...

MGA - קלאסיקה בריטית במיטבה / קובי מילוא

את חברת המכוניות MG אין צורך להציג – כל חובב רכב קלאסי מכיר את החברה האנגלית הקטנה, שבמשך שנים התמחתה בייצור מכוניות ספורט קטנות וחמודות, בדרך כלל בצורת ה-Roadster הקלאסית. לאחר מלחמת העולם השנייה פרצה MG מעבר ליבשת אירופה, והחלה ביצוא מאסיבי של מכוניות לארה"ב. האמריקאים גילו שמכונית קטנה וזריזה מספקת חווית נהיגה שונה ומהנה לעומת אוניות הכביש האמריקאיות המגודלות. המשך...